briqpay-team.jpg

Briqpay betalplattform

En intressant lösning som ökar köpupplevelse och konvertering för dig som främst säljer till företag.

Briqpay vill förenkla för dig som säljare att bygga en långsiktig relation med sin kund, både före och efter själva transaktionen. Möjligheten att inkludera sin egen faktura och kreditupplysning i kombination med andra betalmetoder gör deras erbjudande till något unikt. Briqpay är en aktör som seriöst kan utmana sättet som försäljning sker mellan företag digitalt.

  • Grundat 2020

  • Team med bakgrund i Bambora och Klarna

  • Molnbaserad SaaS-lösning

  • Huvudkontor i Stockholm

  • Utveckling sker in-house

briqpay-logo-white (1).png

Om Briqpay

Briqpay är ett fintechbolag som grundades 2020 av Björn Widerström, Sara Johansson och Mats Andersson. De har alla tidigare arbetat i branschen för bland annat Bambora och Klarna. Briqpay är en flexibel och skalbar betalplattform som underlättar försäljning mellan företag genom att tillföra en bättre användarupplevelse för både säljare och köpare.

 

Detta sker främst genom en mängd integrationer av olika betalleverantörer. Som säljare kan du skräddarsy vilka betalmetoder som skall erbjudas utifrån dina specifika önskemål.

För vem är Briqpay?

Briqpays plattform vänder sig främst till dig som som säljer både till privatpersoner och företag eller dig som enbart har företagskunder. Du har till exempel identifierat att du behöver förbättra dina kundrelationer och öka servicen runt själva transaktionen för att skapa fler lojala kunder.

Briqpay kan även vara en del av en expansionsstrategi för ditt företag, du saknar i dagsläget möjligheten att erbjuda skräddarsydda, lokala betallösningar för att kunna sälja på andra marknader. Verktygen för att skapa anpassade, regionsbaserade checkout-flöden ingår i deras plattform. 

Varför ska jag välja Briqpay?

Du har identifierat att du har olika kunder som föredrar olika betalsätt. Du vill kanske inkludera din egen fakturering i en större utsträckning för att tillhandahålla en högre servicegrad eller minska höga transaktionsavgifter. Genom att även integrera en kreditupplysningstjänst i plattformen så kan du även erbjuda nya kunder att göra köp mot faktura på ett säkert sätt.
 

Registreringsflödet

Det är ofta du möts av ett enormt formulär där all möjlig data måste fyllas i för att bli kund. Briqpay har därför skapat ett registreringsflöde för att förenkla processen och minimera hinder för att bli kund. Registreringsflödet är dessutom anpassningsbart vilket ger säljaren frihet i att anpassa det efter sin verksamhet. Data såsom organisationsnummer och adress är dessutom validerad i processen.

 

Kundregistreringen kan dessutom sättas upp med ett antal regler, till exempel vill du kanske göra en kredituppslagning vid registreringen eller endast tillåta kunder med en viss omsättning från en viss bransch att bli kunder.

Briqpay B2B checkout

Kortfattat så använder du Briqpays plattform för att skapa en skräddarsydd checkout. Du bestämmer själv över färger, typsnitt och vilken typ av information som behöver samlas in. När det kommer till betalmetoder så går det anpassa vilka som skall erbjudas och till vilken typ av kund. Kassan kan således anpassas helt efter marknad och region eller kundtyp. Allt presenteras i en samlad, dynamisk vy som kräver minimalt med klick för en ökad konvertering. Eftersom alla betalningar samlas på samma ställe så innebär det inte en ökad administration för ekonomiavdelningen när fler valmöjligheter adderas.

Briqpay backoffice

  • Order management 

  • Hantera kreditregler, ändra flöde, design och annan funktionalitet i checkouten.

  • Kundinsikt, hur beter sig kunderna i de produkter från Briqpay ni använder (konverteringsgrad, när hoppar de av, analysera flödena).

  • Lägg till en pixel på sidan för att via vårt cookie nätverk (introduceras innan sommaren) få en överskådlig blick över vilka företag som besökt och vad dem besökt, oavsett om de är befintlig kund eller inte.

  • Aggregerade avräkningsrapporter 

Vill du veta mer?

Vill du ha undersöka om Briqpay är något för dig? Kontakta oss eller varför inte komma förbi på en kopp kaffe?

Dina uppgifter

BIZKIT

Bizkit är en digitaliseringsbyrå med lång och bred erfarenhet av affärsutveckling och användande av digitala verktyg. Vi arbetar långsiktigt och hjälper våra kunder med allt från utformning av digitala strategier till att arbeta fram tekniska lösningar utifrån kundens affär.

Följ oss

  • Bizkit Facebooksida
  • Bizkit LinkedIn