Grand Shoes erbjuder nischad e-handel för hela världens stora fötter


Fram till idag har Grand Shoes levererat skor till kunder i 29 länder. Ambitionen är att kunna erbjuda det vanliga skobutiker inte kan göra, det vill säga stora skor som passar både i storlek och stil.


Smarta lösningar för ett par klassiska utmaningar hos en e-handlare

Grand Shoes är resultatet av den inte helt okomplicerade kombinationen stora fötter och ett ohälsosamt stort intresse för skor. Efter att Fredrik Hammarqvist letat tillräckligt stora och tillräckligt snygga skor sedan tonåren i mitten av 1990-talet, blev Grand Shoes verklighet 2007.


Fram till idag har Grand Shoes levererat skor till kunder i 29 länder. Ambitionen är att kunna erbjuda det vanliga skobutiker inte kan göra, det vill säga stora skor som passar både i storlek och stil. Grand Shoes riktar sig därför till stilmedvetna män med skostorlek 47-52.


Minimera felköp och returer - en utmaning

Grand Shoes ville förbättra kundupplevelsen i sin befintliga e-handel genom bland annat designanpassningar för responsiva enheter. I samband med detta ombads vi att se över köpflöden och funktionalitet. Vi uppmärksammade i detta ett problem. Till skillnad från när man besöker en fysisk butik så kan man inte prova skorna i en e-handel innan man köper dem. Eftersom angivna storlekar kan variera en hel del mellan olika varumärken så skapar detta ett problem med att välja rätt storlek. Utmaningen var därför väldigt rak på sak; hur minimerar vi felköp och returer och guidar kunden till rätt produkt och rätt storlek?

BIZKIT

Bizkit är en digitaliseringsbyrå med lång och bred erfarenhet av affärsutveckling och användande av digitala verktyg. Vi arbetar långsiktigt och hjälper våra kunder med allt från utformning av digitala strategier till att arbeta fram tekniska lösningar utifrån kundens affär.

Följ oss

  • Bizkit Facebooksida
  • Bizkit LinkedIn